מצא אותנו:
אשכול חינוך בגיל הרך
צור קשר
אני מתעניין בתחום:
מסכים לקבל עדכונים והודעות במייל
שלח
לפרטים נוספים חייגו:
1-800-50-11-50
 
עוד ב: לימודי תואר ראשון

אשכול חינוך בגיל הרך

דיאלוג בין מחנכים להורים במסגרות לגיל הרך

מערכת היחסים הנוצרת בין הצוות החינוכי וההורים כרוכה ברגשות ותפיסות עולם מגוונות העוסקות בטובת הילד. השיעור יתמקד במורכבות היחסים בין מחנכים להורים, בפערים בין תפיסות הצוות החינוכי את ההורים לבין תפיסת ההורים את הצוות החינוכי ובהבנת ההבדלים בין יחסי הורה-ילד ויחסי גננת-ילד, כגורם המשפיע על איכות היחסים בין הורים ומחנכים. בשיעור יוצגו דרכים שונות ליצירת דיאלוג שמאפשר לכל צד להרגיש ולממש את היותו שותף ושייך.

היבטים שונים של הורות

השיעור מקנה ידע תיאורטי ומעשי על חינוך להורות בריאה. ההרצאות משלבות דיונים כיתתיים סביב סרטים, סירטונים והצגות מקרים רלוונטיים לנושא הנלמד.

התפתחות אוריינות קריאה וכתיבה בגיל הרך

השיעור מקנה מושגי יסוד של מאפייני התפתחות ניצני האוריינות בגיל הרך. הסטודנטים מתוודעים אל הגישות התיאורטיות הקיימות לגבי בניית התשתית האוריינית בגיל הרך ואל הידע המחקרי.

התפתחות פיסית, מוטורית וקוגניטיבית בגיל הרך

השיעור מקנה כלים וידע בסיסי להסתכלות רב ממדית על התפתחות האדם, יכולת הערכה של תיאוריות התפתחותיות ושל ממצאים מחקריים, יישום הידע הנרכש בקורס בתצפיות וניתוחן.

התפתחות פסיכומוטורית בגיל הרך והשלכות על תפקודי הלמידה בבית הספר

השיעור מציג את הגישה הנוירו-התפתחותית ועקרונותיה, הכרת המרכיבים הפסיכומוטוריים ותהליכי התפתחות תקינים ולקויים, הבנת הקשר בין קשיים פסיכומוטוריים התפתחותיים לבין קשיי למידה, הכרה של כלים דיאגנוסטיים וכלים טיפוליים, הגברת המודעות לחשיבות ההבחנה המוקדמת ולהתאמת גישות חינוכיות וטיפוליות לצורכי הילד.

התפתחות רגשית וחברתית בגיל הרך

הקניית ידע בסיסי וכלים להסתכלות רב ממדית על התפתחות האדם. הקניית יכולת הערכה של תיאוריות התפתחותיות ושל ממצאים מחקריים. יישום הידע הנרכש בקורס בתצפיות וניתוחן.

התפתחות שפה בגיל הרך

השיעור עוסק בחשיבות תפקודי תקשורת ושפה לכישורי חיים בסיסיים, הכרות עם תהליכי התפתחות תקינה של שפה ודיבור בגיל הרך, הקניית ידע והבנה על הפרעות תקשורת ושפה שכיחים אצל ילדים, והשלכותיהן על ההתפתחות החברתית, הרגשית והקוגניטיבית, הכרת דרכי אבחון וטיפול בהפרעות דיבור בגיל הרך.

חשיבה מתמטית בגיל הרך

הבסיס להתפתחות המתמטית של ילדים נוצר בשנים הראשונות לחייהם. השיעור הזה נועד להרחיב את הידע של הסטודנטים על חשיבה מתמטית בגיל הרך. על הסקרנות וההתלהבות של הילדים מההתנסויות והחוויות שלהם בעיסוק מתמטי שמאתגר ילדים צעירים ומביא אותם לחקור דגמים (Patterns), צורות, מספרים, ומרחב בצורה מתוחכמת המתפתחת כל הזמן. הנושאים שידונו בשיעור נגזרים מהעיקרון שילדים מסוגלים ללמוד מתמטיקה בכל גיל. בהנחה שילדים צעירים זקוקים להזדמנויות מבוססות משחק על מנת לפתח ולהעמיק את הבנתם הקונספטואלית של המתמטיקה.

טיפוח יצירתיות בגיל הרך

השיעור מיועד להקניית הבנה תיאורטית של היצירתיות ככלל ועל היצירתיות בגיל הרך במיוחד. עוד יעניק השיעור ידע על הפרקטיקה והיישום של תיאוריות על יצירתיות בטיפוח היצירתיות בגיל הרך.

ניהול והדרכה במסגרות לגיל הרך

השיעור עוסק בחשיבותה של ההתנסות הראשונית בגן הילדים עבור הילד ומשפחתו כבסיס לאמון וביטחון בעתיד. הוא סוקר את פעילותו של הצוות החינוכי בגן על פי התפיסה המערכתית, המתייחסת לקבוצת הילדים, להוריהם, למשפחותיהם ולאיפיוני הקהילה שאליה הם משתייכים. כמו כן נבחן מקומו של הצוות החינוכי כמקדם חקר ולמידה של ילדים ומרחיב את עולמם באמצעות פעילויות מכוונות ובהתייחסות לחוויות מזדמנות.

ניתוח וניווט התנהגות ילדים בגן הילדים

השיעור מקנה ידע על שלבי ההתפתחות של הילד בגיל הרך, הוא מתמקד בתינוקות ופעוטות ועוסק בהתפתחות הרגשית והחברתית של הילד. התלמידים יכירו את תהליכי ההתפתחות הנורמטיביים ומשמעותם לגבי הסתגלותו של הילד למסגרת המשפחתית והחינוכית. כמו כן, מוצגים כלי תצפית, הערכה, ומדידה של ההתפתחות הרגשית והחברתית, של איכות הסביבה הפיסית, של המסגרת החינוכית, ושל איכות הטיפול והחינוך הניתנים לילדים. כן נידונות תוכניות התערבות.

סדנת תיאטרון פלייבק לגיל הרך

תיאטרון פלייבק הוא תיאטרון אימפרוביזציה בו הקהל מספר סיפורים אישיים, המוצגים ע"י השחקנים בזמן אמת על הבמה, באמצעות "שיקופים" או "החזרות", המובעים באמצעים אומנותיים מתוך מחויבות לסיפור שעלה מהקהל. בסדנת 'פסיכו-פלייבק לגיל הרך', המשתתפים מתוודעים לכלים וטכניקות תיאטרליים מתוך תיאטרון הפלייבק והאימפרוביזציה. המשתתפים לומדים להכיר את עצמם מחדש דרך סיפורים ותיאורים של מצבים בחיים ומקצועם העתידי. טכניקה זו יעילה להשגת מטרות בחינוך בגיל הרך. המשתתפים לומדים באופן חוויתי, על עצמם, ולומדים כלי שימושי לעבודה עם ילדים. הסדנה מחולקת לשני חלקים: בסמסטר הראשון המשתתפים מעבדים את הידע התיאורטי שלמדו בתחום החינוך לגיל הרך, דרך המיומנויות שהם רוכשים מהעיסוק בתיאטרון. בסמסטר השני הסדנה מתמקדת בלימוד תיאטרון פלייבק ככליהמסייע בעבודה עם ילדים על הנושאים המופיעים בסילבוס.

פסיכולוגיה התפתחותית של הגיל הרך

בשיעור מוצגת הפסיכולוגיה ההתפתחותית ושיטות המחקר, וההתפתחות הפיזית, הרגשית, הקוגניטיבית, הלשונית, החברתית והמוסרית של ילדים בתקופת הילדות. כן נידון המחקר העכשווי, שאלות עקרוניות במחקר ותיאוריות ההתפתחות המרכזיות. הקורס מתחיל בסקירה על תקופת הינקות ואחר כך מתמקד בגיל הרך וגיל הגן וסוקר בקצרה גם את מאפייני ההתפתחות בתחילת בית הספר היסודי.
© 2016 המכללה האקדמית גליל מערבי   |  
  |  
  |